Alla inlägg under juli 2009

Av ångermanländska - 26 juli 2009 08:40

innan jobbet..börjar två idag för att sen sluta halv tio i kväll, sen blir det bara hem o sova för att vara på plats 6:45 igen...idiotschema!


tyst o lugnt är det här hemma när det bara är jag, mycket tankar som far runt i huvudet, som på syster som inte är pigg alls..vill hellre vara där för och med henne nu. hoppas de hittar vad som felar och att det finns ngt som kan göra henne bättre igen!


köpt en kaffekvarn till 50åring som fyller i slutet på aug, det är härligt gott känna doften av nymalet kaffe och jag hoppas den faller henne i smaken *ler*


känns inte nödvändigt alls göra annat än att bara vara...denna söndagfm...men lite för trist ibland...*s*


ha de så gott..

Av ångermanländska - 16 juli 2009 19:57

det känns just nu...ledig i tre hela dagar och i morgon blir det en genomgång med försäkringsbolaget ang. alla mina förehavanden hos dem. det blir säkert nåt bra av det *s* positivt tänkande.


svårt tänka positiva tankar när det är så svårt få min bil såld....*s*....vill ju gärna ha iväg den och få hem den nya....


nåväl, allt har sin tid och tiden lär väl oxå lösa en del problem!?


ha de gott i sommaren mina vänner

Av ångermanländska - 14 juli 2009 08:23

har vi ju inte så mycket av....värme känner jag dock inom mig när jag får sms från dottern som ser fram emot mitt besök i augusti. Känns gott. Jag längtar oxå....ser oxå fram emot att få tillbringa dagarna med en kär vän...det är längesen...


var ledig i går och det blev en slö dag för mig, men en kudde gjorde jag färdig till dottern, en virkad sån så nu har jag börjat på nästa...


ska åka innan jobbet o skicka grattispaket till kära dottern i göteborg som fyller 23 på fredag..blir trött på att bo så här avsides...långt till allt liksom........


fina dagar önskar jag er.....*ler*



Av ångermanländska - 8 juli 2009 13:21

var jag o lyssnade på i gårkväll....Bo Kaspers i regnet...vi blev både blöta o kalla så vi stannade inte hela konserten. hemåt o byta till torra kläder o hann med att se en stund av King of the pops minnesstund......


Ledig slö dag idag...så ingen större fart o aktivitet blir det här *s*

lite pyssel hemmavid bara....


har fyra dagars jobb framför mig så det blir till att mentalt förbereda sig o motivera sig till att jobba.....*s*


ha de så gott i sommaren!

Av ångermanländska - 6 juli 2009 10:10

blev det idag...bra det eftersom jag ska jobba i kväll. Annars är jag alltför ofta vaken tidigt *s* ingen pigg morgonmänniska är jag alltså. Har aldrig varit o kommer nog aldrig att bli.

Så nu sitter jag här med en mugg kaffe o försöker vakna till. Lediga helgen passerat o lördagen blev det ett besök på loppis o vit porslinspotta o några garnnystan. De tar emot saker så jag ska lämna in det jag har rensat ut o som ska bort. Skönt bli av med sakerna, som jag inte längre vill ha.


Yngsta dottern kom hem i går och vi ska bege oss till konsert med Bo Kaspers orkester på tisdagkväll, hoppas på relativt bra väder och  "god picknickkorg" *ler*


så innebär denna vecka 6 arbetsdagar av 7 så här finns inte några andra planer än att jobba *s*


nåväl, dagarna går och för mig närmare efterlängtad resa till huvudstaden............*ler*


ha de så gott!

Av ångermanländska - 4 juli 2009 07:06

blev det inte denna lediga lördagsmorgon..blev ju tidigt kudden i gårkväll..trött efter jobbet helt klart! Det tar på att komma tillbaka efter ledighet *ler* och jobba med helt nya vikarier tar oxå på.....och nu har ju spänningen släppt lite i det med bilköpet...sen återstår det att se hur jag får hem den från stockholm! Och sen att få min 95:a såld.......


ska nog landa på kudden en stund till tror jag...gona ner mig som ormen i robin hood...*ler*


önskar er en skön lördag..

Av ångermanländska - 1 juli 2009 00:30

när mina två tjejer åkt, och den yngsta åkt till sin pappa...tomt och tyst...känns trist...men gott följa den äldsta till flyget och krama hejdå till en tjej som mår bra och trivs med sig själv.


så börjar åter jobbet i morgon och det är ju inte så lockande precis....


i tankarna finns oxå en annan sorts tomhet....hans musik och texter har gett mig många fina stunder både i glädje och sorg...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards