Alla inlägg under juni 2009

Av ångermanländska - 28 juni 2009 22:08

klaga ska en ju inte göra...*ler*...så det positiva med värmen är att jag idag tog mig ett dopp o helskönt verkligen...trivs som fisken i vattnet!

 lite full fart med alla tjejerna hemma men nu har ena dottern åkt hem o i morgon ger den andra sig iväg hem till sitt...så då blir det allt lite tomt....


varma fina kramar...till dig... 


Av ångermanländska - 25 juni 2009 00:22

verkar ju inte alls lockande fast jag borde om jag ska vakna i vettig tid.

är ingen, har aldrig varit, någon morgonmänniska....verkar inte som jag ska bli heller...*s*

så varje tidig arbetsmorgon är för mig lite av en plåga...var rädd för att jag skulle försova mig väldigt mycket och ofta när jag från att ha jobbat natt i många många år gick över till dagtid...men det har gått rätt bra trots min morgontrötthet...

tankar som snurrar, den starkaste är saknaden av en hund, är ju uppfödd med hundar så när ingen finns är det alltjämt en saknad...men jobb på heltid ger inte möjlighet..hm..


 nä nu provar jag kudden igen..

gonatt till Dig

(skulle vilja ha beskrivningen till detta annorlunda fodral *ler*)

Av ångermanländska - 24 juni 2009 23:28

före...

i morgon kommer kära döttrarna hem, den yngsta är hos sin pappa denna vecka o landar här på fredag. så det blir fint vi samlas alla för några dagar.

har ägnat mig åt städning i värmen, knasigt nu när solen o värmen kommit men jag gör det jag känner för och nu var det städning som jag bestämt mig och jag mår så gott nu när det är klart.

nästa onsdag börjar jobbet igen så de dagar som är kvar nu tänkte jag bara vara och njuta..


hoppas ni har det skönt o gott i sommaren..

Av ångermanländska - 22 juni 2009 10:37

måndag *s*

 skönt att helgen är över och att lite sol o värme nu förgyller dagarna.

välgörande med ledigt och sol, o inte ägna jobbet EN tanke ens....

beställde nyss en tågresa till huvudstaden i aug och jag blir där hela 13 dagar..välgörande det oxå efter att ha jobbat hela juli o halva augusti.

 har ju mina syskon där o kära dotter så det sitter bra med många dagar där, så jag hinner med allt jag vill göra...


varma soliga tankar till dig....*ler*


Av ångermanländska - 19 juni 2009 09:55

önskantill dig om en fin o glad midsommarafton tittar jag in här..o hoppas du har värme och kärlek omkring dig


*kram*

Av ångermanländska - 17 juni 2009 23:05

känner jag mig inför stundande helg..men det är inget nytt. Storhelger är inte så lockande för mig. but I`ll get by as always.

dagen har fört med sig att jag kommit lite längre i mitt stökande o sorterande, så förhoppningsvis blir det klart i morgon sen jag fått bort det som ska iväg till "bättre behövande", just nu ockuperar säckarna min altan o det är inte trevligt alls...


lyssnar på karlavagnen nu när jag landat på kudden, dagens ämne är helt klart intressant men ibland blir det bara för mycket av allt elände.............


gonatt till dig o sov gott!

Av ångermanländska - 16 juni 2009 07:17

att ha 2 veckors semester fr.o.m idag..vad gör det att solen inte vårmer och att det blåser kalla vindar....!

att njuta av lediga mornar och få bestämma över sin egen tid..känns lyxigt!

måste dock fortsätta röjandet så lägenheten blir luftig och trevlig igen. Så långt det nu är möjligt *s*  Ska nog inte åka någonstans under dessa veckor, tanke finns på att i aug åka till dottern i s-holm och besöka vänner där. Annars kan jag ju lite spontant få för mig att åka till kära syster i dalarna för några dagar..

jag tar dagen som den kommer...


hoppas du har det fint och mår gott!

Av ångermanländska - 11 juni 2009 07:32

har jag kommit mig för att klippa mig...såå sköönt o välgörande är det *ler*

tillbringade lediga dagen i går med att strosa lite i lilla staden, inhandlade lite kläder, men till slut så vann regnet o den kalla luften så inspirationen försvann o jag åkte hemåt....hemåt ja...har nog inte hittat min plats på jorden än...*ler*...om det hade varit möjligt så hade jag i dagsläget helt klart letat mig en sommarstuga vid havet...den där lilla röda...*ler*

och en lägenhet närmare lite mera socialt liv.....


nåväl, allt har sin tid och det blir säkert bättre s e n......*s*


önskan om en bra dag till den som dristat sig hit *s*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards